събота, април 19, 2008

Мъничко любимци за архива

Поразмина ми малко, размина ви се и на вас. Вчера имаше 2 рождени дни - единият, за който няма да ви разказвам, го празнувах сама. Обадих се на Косьо и май и двамата се направихме, че не плачем. Другия го празнувах за кратко и, честно ви казвам, удивих се на танцовите умения на народа там (гледах Блажо доста изумено - много се радвам на хора, които се справят така умело с народните танци, поради простата причина, че аз съм скарана дори и с правото хоро, което при мен е на принципа "един я бута, друг я тегли" :))... По-рано през деня проведох интересен разговор със странен човек, харесах си и едни дисковеееее... И такива някакви неща, които имаха за цел да счупят каръка, преди аз да потроша нещо около себе си.
И когато лирическата героиня в мое лице започне да си задава екзистенциалния въпрос: "Кой пръв ще настъпи мотиката?", на помощ идва или босанова, или опера. Прослушвах си някои стари записи и реших да си надраскам набързо настоящите любимци, да сравнявам след година-две. На повечето от вас тия имена няма да говорят нищо, ама аз викам да си ги опиша, та дано се кротна, че трябва да се гмурна и удавя в прозаичните делнични дела веднага след като приключа тук...

So... Нали е ясно, че всеки от тях е прекрасен в определени записи, друг - в други; освен това гласовете вътре в една категория са различни типове и, изобщо, местата са почти произволни?
Сопрани: Devia (ох, тъкмо я слушам в Sonnambula, как ми се ще да пусна тоя запис на част от нашите пуйки, наричащи себе си певици; и а, да, щели да поставят "Лакме" в Софийска опера - голям смях падна, като научих. Кой ще я изпее, леле, леле... чуйте това). Нататък - Sutherland (преди 80те години), Caballe, Gencer, Gruberova, Moffo, Schwarzkopf, Mosuc. От българските - Гена Димитрова, Веселина Кацарова и Мариана Цветкова.
Мецосопрани: Barbieri, Cosotto, Bumbry. От българските... вероятно Онди.
Контраалт: Не бих отделила специално внимание на този глас, ако нямаше едно изключително име, което да ме принуди да го сторя - разбира се, Катлийн Фериър.
Тенори: Kraus, Carreras (младият, ако трябва да сме прецизни :)), Vickers, Gedda, Alvarez. И, естествено, Камен Чанев.
Баритони: Тук става страшно... ама какво да направя, като любимият ми глас е баритонът... Bastianini и Granforte са на първите две места много категорично. Нататък - Gobbi, Taddei, Panerai, Cappuccili, Herlea (обожавам смъртта на Родриго в негово изпълнение - много баритони я пеят така протоколно!) и Петър Данаилов. И онзи баритон, чийто 37ми рожден ден празнувах сама вместо него вчера.
Баси: Ще съм скромна - Siepi, Christoff, Pertusi, може би Ivo Vinco, но съм го слушала много малко. От младите българи - Иво Джуров върви силно.
Диригенти: Мммм, пиша диригентите, направили най-много от любимите ми записи, тъй като не разполагам с много други критерии: Gavazzeni, Previtali, Sinopoli, Levine, F.M.Pradelli, Kleiber, Leinsdorf, Solti. Да, и онази "Травиата" със Съдърланд, така че - и Бониндж.
И така, архивът е почти пълен, а аз отивам да подготвям мелба-бар, че тази вечер ще посрещам имен ден (конспиративно, никой от поканените не подозира, или поне така мисля) със сладолед-мартини-скрабъл и, евентуално, босанова, парти...

Етикети:

6 Comments:

Blogger Unknown said...

Ами чуй Диана Василева на 24.05. как пее Лакме, пък тогава говори за пуйки.

19 май, 2008 15:14  
Blogger Eli Bakalova said...

Хаха, сега го виждам този коментар. Дианка, ако си ти - познаваме се, все пак и аз изкарах из НБУ известен период от време. И много съм те аплодирала, когато пя Царицата на нощта в Националната опера - съвсем заслужени аплодисменти, справи се на достойно за България ниво.
Прескачаш доста редове, като четеш, не мислиш ли? Въпреки това, продължавам да твърдя, че в България няма певци/певици, които дори да се доближат до нивото на изброените от мен.
Усещам някаква злоба в кратичкия ти коментар... но няма лошо човек да има самочувствие, стига да има покритие. Ти вярваш ли, че си постигнала съвършенството в това, което правиш?
Както и да е - и без това едва ли ще се появиш отново тук, за да прочетеш отговора ми. А "Лакме" в България няма да си причиня, при условие, че съм слушала най-добрите.

02 юни, 2008 11:10  
Anonymous Анонимен said...

За Ели Бакалова:
Диана Василева:
Съвсем случайно намирам този сайт и виждам, че е писано за мен. Исках да кажа,че не съм писала тук аз, това е нечие друго мнение (за което благодаря), аз не се занимавам да си правя сама коментари за себе си. И не мога да си спомня дали сме се виждали из НБУ.

03 юни, 2008 16:40  
Blogger Eli Bakalova said...

О, сме... Даже снимки на детенцето разглеждахме заедно (в коридора :)) и се радвам, че горния коментар не си го писала ти. Честно. Просто защото бях останала с много добри впечатления от теб и се учудих, че би ги опровергала по подобен начин.
Поздрави и успехи! :)

04 юни, 2008 09:19  
Anonymous Анонимен said...

Диана:
Благодаря!
Еми значи сме се виждали, но по снимката не мога да се сетя, съжалявам. Въпреки всичко трябваше да дойдеш да гледаш Лакме:)
Поздрави и от мен!

04 юни, 2008 23:11  
Blogger Unknown said...

Vigte www.kleiber.blog.bg
i www.kleiber.hit.bg

23 декември, 2008 17:09  

Публикуване на коментар

<< Home