събота, април 12, 2008

Интернационално

Не ми е нужно много мислене, за да установя, че мога да се чувствам гражданин на света, дори когато съм забита в центъра на гадната София, където 10 минути около Орлов мост се равняват на поне 2 пакета „Боро”. Стигаше ми само опитът да сглобя 17-те неща, които обичам, за да изплуват в главата ми всички космополитни прекрасни неща, които са ме спечелили завинаги (доколкото „винаги” подлежи на договаряне, разбира се).
Обичам италианската опера, чешката кухня (и куклено изкуство, и магазини за марионетки, и бира), канадските певци, сръбските филми, бразилската боса нова, норвежките скиори, немския футбол, британския снукър (както и малките крайбрежни градчета с калдъръмени улички в Девън), турския ябълков чай, испанските писатели, финландското сирене и шоколад (както и зелевата салата с праскови и диня – убивам човек за нея!), хърватските приключения с автобус в центъра на Нищото (след безумната игра на карти в Кан, смехът, който още кънти там някъде, край басейна и пекинезът, който пренасяше дрога), мълчаливата философия на шведските гари, ирландското уиски, австралийския Ловец на крокодили (дано наистина е на по-добро място днес…), мечтата за Северна Африка, руският...Петербург с неговия руски живот, изключителни оперни певци и невероятни блинчики, българските си корени…
От всичко, казано дотук, мога само да реша, че познавам твърде малка част от света. The best… is still to come.
*Обаче чешката кухня не я давам. Нито финландските кулинарни, културни и емоционални спомени. Нито италианската опера. Нито спомените за Петербург. Нито…

Етикети:

2 Comments:

Anonymous Анонимен said...

Стига бе, чешка кухня. Кисело зеле със захар...

Колко години живях там не можах да и свикна. Традиционната чешка кухня - кървавици, кнедли и други саламчета не е лоша, но на практика съм виждал да я приготвят читаво само на 2-3 места...

12 април, 2008 23:28  
Blogger Eli Bakalova said...

Ооо, ама имат изумителна лучена супа (която прилича на френската, с препечена филийка на дъното на купичката), чеснова супа, пиле с плодове, гулаш, кнедли... киселото зеле не им е чак толкова ужасно, какво толкова му има...
Блазе ти, че си живял там - мерак ми е, особено предвид куклените им фестивали и всичката... кукленост, която Прага излъчва.
Честно ти казвам, била съм в Чехия (Храдец Кралове) само за 20 дни, но както първата сутрин си мислех, че там живеят абсолютни пияници, засмукали халбите още в 8, така на третата сутрин закусвах с "Фердинанд". И "Старопрамен"-ът там е съвсем, съвсем различен от тукашния. А може би си въобразявам. Но при всички положения предпочитам чешката бира пред немската.
*Комита, тебе те чета. Радвам се, че имаш нерви и желание да пишеш за онези мръсотии, с които се сблъскваме (или ни сблъскват) ежедневно и които са част от живота ни, дори да искаме да ги игнорираме напълно (както правя аз). Благодаря ти, че намина.

12 април, 2008 23:57  

Публикуване на коментар

<< Home