сряда, декември 05, 2007

Скандал - обвинения в сексуален тормоз във ФЖМК

Както стана ясно днес, очевидно моите познати, които ме навестяват виртуално и не учат във ФЖМК, очакват някаква позиция по обвиненията в сексуален тормоз, отправени към Борис Ангелов, преподавател по „ТВ студио”.
Накратко ситуацията, която се разнищва в „Господари на ефира”: студентка, IV курс, журналистика, която е отсъствала от занятия през семестъра (по нейни думи, е била в чужбина) и говори с преподавателя, който отначало й предлага да се яви с други студенти, по-късно – да прави филм, а накрая – да му иде на гости, за да говорят. Първата част на видеото, заснето със скрита камера, можете да видите тук:
"Господари на ефира"
Така. Предполагам, вече сте го видели. Да, безобразие е, безумие, наглост и безочие. Но всичко е извадено от контекста, материалът е монтиран, а коментарите на „Господари”-те – тенденциозни.
Не защитавам ас. Ангелов по никакъв начин, защото поведението му е грозно и подсъдно. Но големият въпрос е какво се е случило по-рано и какво скритата камера не е заснела? Защото, както казах днес на човек, когото безкрайно уважавам, и с когото говорихме по темата, ние познаваме както преподавателите, които се радват на разголени девойки и не се срамуват да го покажат, така и студентките, които изпробват чара си върху определени преподаватели-„мишени” до степен, която би озадачила всекиго (сещате се какво имам предвид, не искам да използвам квалификации, които биха били точни, но могат да се сметнат и за обидни).
Не останах удовлетворена от разговора, просто защото възможните позиции са много и вероятно всеки от нас говореше от различна гледна точка (абе... вариации, интерпретиращи свободно темата „дистанцията на Зимел”). Напълно съм съгласна, че чарът е за това – за да се използва, да се проверява, да привлича вниманието, а еротиката е част от съвременната култура. Съгласна съм и с това, че излъченият материал е потресаващ и че такъв преподавател няма място в нито едно учебно заведение.
Но не може да се отрече и съществуването на другата страна, която виждаме ежедневно във факултета – хищните, предизвикателно облечени девойки, чието поведение също може да се определи като „тормоз”. Тях обаче никой не ги съди – те са жертвите, защото в момента, в който кажеш „Не”, актът се смята за изнасилване.
Пиша разпиляно, защото двете позиции се блъскат упорито и не могат да се разберат помежду си. Факт е обаче, че в кабинета на Борис Ангелов е имало само двама души и само те знаят какво се е случило, преди девойката да се обърне към „Господари на ефира”. Вярно е, че кълбото тепърва ще се разплита, но арената е предаване, търсещо популярност и сензация, преподавателят вече е уволнен със заповед на ректора, а никой не си дава сметка за статуса на жертвите, които твърде често разменят местата си с „насилниците”. А това са достатъчни предпоставки за „предпоставено” мислене.
Скоро Пис ме попита защо искам да съм невидима – ето заради такива ситуации. За да узная невъзможното и да знам къде е истината – защото сега ще чуем много мнения, много генерализации (от които и аз не мога да избягам), а никой никога няма да узнае какво всъщност се е случило в тази стая (и извън нея) ПРЕДИ „Господари”-те да се намесят.
* Една чисто човешка МОЯ позиция, която днес така и не споделих и която, всъщност, е първото нещо, което ми хрумва по повод на скандала: трябва да си много изпаднал, за да си просиш секс по подобен начин, но трябва и да си голям мазохист, за да стоиш и да слушаш подобни предложения, пък било то и въоръжен със скрита камера, ако те, дълбоко в теб, не ти харесват и не ласкаят себелюбието ти. Уви.

Етикети:

5 Comments:

Anonymous Анонимен said...

не съм съгласна за втората позиция, изразена след звездичката. ако беше вдигнала шум без "Господари на ефира", а сама, щеше ли да има желания резултат?! може пък да е послушала поне малко съвета на Ангелов: "целта оправдава средствата" хаха

05 декември, 2007 22:28  
Anonymous Анонимен said...

Според мен най-силното качество на "жертвената девойка", е че е била смело подценена от Б.Ангелов, за което ми е трудно да го виня, защото тя има данни да предизвиква такова отношение към себе си...:) Заслужава да и признаем само идеята да се свърже с "Господарите". По-интересно обаче би ми било да чуя от нея самата аргументите да постъпи така...цинично е, признавам, но подозирам, че емоциите и суетата са в основата на мотивите и...

06 декември, 2007 00:29  
Blogger undarbox said...

...разбира се и през ум не ми минава да оневинявам застаряващия сластолюбец!
...но си мисля, че за да стигне той до такова свободно поведение трябва да е видял възможностите пред себе си. Вероятно самочувствието му да се държи така се крепи и на предишен опит от такъв тип.

06 декември, 2007 00:34  
Blogger Eli Bakalova said...

Undarbox,
Напълно подкрепям. Просто няма какво повече да кажа.
Ники, аз затова уточних, че това си е мое мнение, с което не ангажирам никого. За себе си занм, че ако някой само се опита да ме притисне с подобно нещо, ще изяде шамар, ще изхвърча от кабинета му и веднага ще поискам да се сформира комисия, за да ме изпитва. Хич няма и да уточнявам причините - това си е мое право и толкова.
Това обаче ще се случи, естествено, ако не съм му дала повод да мисли, че може да получи нещо подобно от мен и ако, разбира се, предложението му всъщност не ми допада в някаква степен и на някакво ниво... Говоря за себе си, пак казвам.

06 декември, 2007 09:17  
Anonymous Анонимен said...

Така е, undarbox, всички си знаем, че има колежки, чието поведение с преподавателите граничи с ... *мама ми е казала да не говоря цинизми*. И всички знаем, че има преподаватели, които много им се радват. Ако трябва да сме честни, всички им се радваме (в един странен смисъл на думата), защото ни дават поводи за много смях и теми за разговор за запълване на огромните дупки между лекциите. Докато не стане нещо такова. И изведнъж всички са изненадани и възмутени. Не оправдавам Борис Ангелов по никакъв начин. Но не вярвам и че това му поведение се е родило от нищото.

07 декември, 2007 10:38  

Публикуване на коментар

<< Home