сряда, ноември 21, 2007

Социо-логическа загадка

Предлагам ви една социо-логическа загадка, която опитахме да разрешим по време на упражнение по ЕСИ вчера. Ще ми бъде интересно да видя какви ще бъдат вашите предложения за правилното й разрешаване, тъй като чух идеите на колегите си. Почти с чувство на добре свършена работа, мога да се похваля, че наполовина разгадах пътя към верния отговор и си отстоявах мнението. Обаче ме е яд, че стигнах само до половината (т.е. до около 60 - 70 %, предвид задачата за променливите, която обаче аз ще ви спестя, защото тя си е социологическа, а не толкова социо-логическа, и си спечелих една почти-похвала с това, че съм "крачка напред с материала :)"). Ето и условието на задачата:
"Имаме 4 карти, поставени на масата. Върху тях пише съответно А, D, 4 и 7. Как най-лесно може да се докаже хипотезата, че от 4-те показани карти, тези с гласни от едната страна имат четни числа от другата?" (подсказвам, цитирайки асистента - търсете отговора в обръщането на 1, максимум 2 карти).
Ще ви кажа верния отговор (ако, разбира се, има интерес към загадката), във вторник, тъй като една от групите по ЕСИ още не се е пробвала да я реши. И ще пиша по-рядко, за да оставя задачата нагоре в тялото на блога.
А после може да пусна и любимата ми логическа задача, към която обаче нямаше интерес във форума на СУ.

Етикети: