петък, януари 25, 2008

Един филм...

... към който се връщам често.
Бас ловя, че не сте го гледали. И с още по-голяма увереност се басирам, че много, много би ви харесал.
Вече поостаря, но пък колко си заслужава!

"A Good Woman" ("Една добра жена"). При играта на умопомрачителната Хелън Хънт, която аз обожавам безпрекословно и във всичко и която определено остарява като катедрала, Скарлет Йохансон остава една много глуповата точица в сюжета. Знам, знам, ролята й е такава (филмът е правен по пиесата на Оскар Уайлд "Ветрилото на лейди Уиндърмиър") и много й се отдава да е беззащитно пухкаво зайче. И дотам.
Двете колосални звезди във филма са Хелън Хънт и Том Уилкинсън. Прелестни. И двамата.
Впрочем, разказвала ли съм ви за нощта, когато изгледах филма за пръв път? Бях във Финландия, беше ми самотно и, за мое огромно облекчение, намерих в кю-то приятеля, който ми го препоръча, в два през нощта, за да му кажа: "Нали разправяше, че съм претенция по отношение на мъжете? Е, видях Човека, ама на кино."
Излишно е да добавям, че въпросното момче много ми се смя тогава. А аз няма да ви кажа кой е Човекът (скоро ще пусна направо фрагмент от един диалог във филма, който според мен е истинска класика, макар да е подминаван и от "ценителите" - какво да се прави, младостта и красотата понякога заслепяват) - само ще ви препоръчам филма много, много горещо...
Trailer
Ах, да, без малко да забравя - най-брилянтното нещо в цялата история е потресаващо добрият диалог. Гениалните "лафове" са... почти всички реплики. Носят много мъдрост и чувство за хумор и (само)ирония.
"Man should never buy his wife jewelry - it makes her wonder what he bought his mistress..."
"If we were always guided by other people’s thoughts, what’s the point in having our own?"
"Women don't trust women. Men don't trust women. No one trusts women."
"Every saint has a past. Every sinner has a future."

И колко красиво е направен! Абе... как не е ставало дума за този филм досега?